Formular
cu informațiile standard
pentru
contractele privind pachete de servicii de călătorie
(Anexa 1 din OG2/2018)
Combinația
de servicii de călătorie pusă la dispoziția călătorilor este un pachet în
înțelesul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie
asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative.
Prin
urmare, călătorii beneficiază de toate drepturile UE care se aplică pachetelor.
Societatea LISA-VIKMAR SRL (agenţia organizatoare parteneră) va fi pe deplin
responsabilă pentru executarea corespunzătoare a pachetului în ansamblu.
În
plus, conform legislației, societatea LISA-VIKMAR SRL (agenţia organizatoare
parteneră) deține protecție pentru a vă
rambursa plățile și, în cazul în care transportul este inclus în pachet, pentru
a asigura repatrierea dumneavoastră în cazul în care devine insolventă.
Drepturile
principale ale călătorilor în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018:
v
Călătorii primesc toate informațiile esențiale
privind pachetul, anterior încheierii contractului privind pachetul de servicii
de călătorie.
v
Există întotdeauna cel puțin un comerciant care
răspunde pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie
incluse în contract.
v
Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de
telefon de urgență sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu
agenția de turism organizatoare sau cu agentul de turism.
v
Călătorii pot transfera pachetul unei alte
persoane, în urma unei înștiințări efectuate în mod rezonabil și eventual a
plății unor costuri suplimentare.
v
Prețul pachetului poate fi mărit numai dacă
cresc costurile specifice (de exemplu, prețurile carburanților) și dacă acest
lucru este prevăzut în mod expres în contract și, în orice caz, nu mai târziu
de 20 de zile înainte de începerea executării pachetului. În cazul în care
creșterea prețului este mai mare de 8% din prețul pachetului, călătorul poate
înceta contractul. În cazul în care agenția de turism organizatoare își rezervă
dreptul de a crește prețul, călătorul are dreptul la o reducere de preț dacă
apare o scădere a costurilor relevante.
v
Călătorii pot înceta contractul fără plata unei
penalități de încetare și pot obține rambursarea completă a oricăror plăți în
cazul în care oricare dintre elementele esențiale ale pachetului, altul decât
prețul, s-a modificat în mod semnificativ. În cazul în care, înainte de
începerea executării pachetului, comerciantul răspunzător de pachet anulează
pachetul, călătorii au dreptul la rambursare și, după caz, la o despăgubire.
v
Călătorii pot înceta contractul fără plata unei
penalități de încetare, înainte de începerea executării pachetului, în
circumstanțe excepționale, de exemplu, în cazul unor probleme grave de
securitate la destinație care sunt susceptibile de a afecta pachetul.
v
În plus, călătorii au posibilitatea de a înceta
contractul în orice moment înainte de începerea executării pachetului, în
schimbul achitării unei penalități de încetare adecvat și justificabil.
v În
cazul în care, după începerea executării pachetului, elemente importante ale
pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite
călătorului servicii alternative corespunzătoare, fără a implica plata unor
costuri suplimentare.
v Călătorii
pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, în cazul în care
serviciile nu sunt executate în conformitate cu contractul și acest fapt
afectează în mod substanțial executarea pachetului, iar agenția de turism
organizatoare nu remediază problema.
v
Călătorii au de asemenea dreptul la o reducere a
prețului și/sau la plata unor despăgubiri pentru daune în cazul în care
serviciile de călătorie nu sunt executate sau sunt executate în mod
necorespunzător.
v
Agenția de turism organizatoare trebuie să ofere
asistență în cazul în care călătorul se află în dificultate.
v
În cazul în care agenția de turism organizatoare
intră în insolvență, plățile vor fi rambursate.
v
În cazul în care agenția de turism organizatoare
intră în insolvență după începerea executării pachetului, iar transportul este
inclus în pachet, repatrierea călătorilor este garantată.
LISA-VIKMAR SRL a contractat protecția în caz de insolvență de
la City Insurance SA cu sediul în Bucureşti,
str. Emanoil Porumbaru, nr. 93-95, parter, et. 1-5, Sector 1. Poliţa de asigurare seria BN nr.
1881, valabilă până la data de 19.08.2021, este afişată pe pagina web a
agenţiei: http://www.lisatravel.ro.
Călătorii
pot contacta această entitate sau, după caz, autoritatea competentă (datele de
contact, inclusiv numele, adresa geografică, adresa de e-mail și numărul de
telefon) în cazul în care anumite servicii sunt refuzate din cauza insolvenței SC
LISA-VIKMAR SRL.
În
sensul prezentului formular prin agenție de turism organizatoare se înțelege
agenția de turism organizatoare stabilită pe teritoriul României sau agenția de
turism intermediară stabilită pe teritoriul României, care cumpără în mod
direct pachete de la o agenție de turism organizatoare care nu este stabilită
în România, după caz, conform art. 14 din Ordonanța
Guvernului nr. 2/2018.
În
cazul prevederilor referitoare la insolvență, agenția de turism organizatoare
este cea dintr-un alt stat membru sau din România, după caz.