CONTRACT
de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr. ……….. din ………….
PĂRŢILE
CONTRACTANTE:
a)
SC
LISA-VIKMAR SRL, cu sediul social în loc. PLOIEŞTI, str. Dr. Carol Davila, nr. 9, bl. 118A, et. 4, ap.
35, jud. PRAHOVA, CUI 40422349, nr. înregistrare în Registrul Comerţului
J29/239/15.01.2019, Cont bancar RO27BREL0002001933990100 deschis la LIBRA
INTERNET BANK, titulară a Licenţei de turism nr. 1676 din 03.09.2020, pentru Agenţia
de turism Lisa Travel din loc.
Ploieşti, str. Cuza-Vodă, nr. 10-12, bl. C1a - C1b, et. 1, cam.11, reprezentată de către dl
Atodiresei Stelică, în calitate de administrator,
tel./fax 0344.807.223, mobil 0771.324.020, mail contact@lisatravel.ro,
denumită în continuare Agenţie,
şi
b) Dl/Dna .........................................., în calitate de călător/turist/reprezentantul
călătorilor/turiștilor, numit în continuare Turist, domiciliat/ă în Ploieşti,
str. .........................................., bl. ......., sc. ....., ap. .........,
jud. .........................., posesor a CI seria ........ nr. ..............,
eliberată de către ................................... la data de ......................
, tel................................., mail ...................................................
am convenit să încheiem prezentul contract.
I. OBIECTUL CONTRACTULUI
1.1. Obiectul contractului îl constituie vânzarea
de către Agenţie a pachetului de servicii turistice/serviciului turistic înscris în voucher
(bilet de odihnă și tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat
prezentului contract) şi eliberarea documentelor de plată şi călătorie.
1.2. Caracteristicile
pachetului de servicii turistice sunt prezentate în ofertă iar aceasta este parte
integrantă a acestui contract.
1.3.
Agenția de
turism organizatoare răspunde de organizarea și desfășurarea programului
turistic în conformitate cu art. 14 din OG2/2018, precum și de garantarea
sumelor plătite în conformitate cu Ordinul 156/2019 al Ministerului Turismului.
2.1. Contractul se
încheie, după caz, în oricare din următoarele situaţii:
a) în momentul
semnării lui de către turist prin acceptarea condiţiilor contractuale de
servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace
electronice;
b) în momentul în
care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării de la Agenţie, în cel mult 60 de zile
calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea
Agenţiei de a informa turistul prin
orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă
rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei
rezervări de servicii, Agenţia poate
solicita un avans de până la 30% din preţul pachetului sau plata integrală a
contravalorii pachetului, în funcţie de data la care turistul solicită
serviciile.
1. În cazul în care
conţinutul bonului de comandă nu diferă de conţinutul confirmării călătoriei
turistice şi confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de
la data semnării bonului de comandă, turistul care decide să renunţe la
călătoria turistică datorează Agenţiei
penalităţi conform cap. VI.
2. În cazul în care
conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei
turistice primite în scris de la Agenţie
sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile
calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera
că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor
sumelor deja plătite;
c) în momentul
eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau
tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în
care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agenţiei
de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. În cazul în care
prezentul contract este pus integral la dispoziţia turistului sub formă de
catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul Agenţiei
sau alte mijloace de comunicare electronică (e-mail, fax etc.), obligaţia de
informare a turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei
informaţii în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale
furnizate de Agenţie, nefiind
necesară încheierea în formă scrisă a contractului de comercializare a
pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul contract prezentat
turistului în modalităţile prevăzute mai sus conţine clauzele prevăzute la art. 7 alin. (3) din Ordonanţa
Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie şi serviciile
de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative.
Fotografiile prezentate în cataloage, ofertele speciale, site-uri sau
materialele publicitare sunt orientative şi au caracter informativ, fără însă a
afecta calitatea şi cantitatea serviciilor contractate de calator.
2.3. Contractul
încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de
servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
III. PREŢUL CONTRACTULUI ŞI MODALITĂŢI DE PLATĂ
3.1.
Preţul contractului este de ……….. şi se compune din costul serviciilor
turistice efective, comisionul agenţiei şi TVA. Plata
serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o
singură monedă, în Euro sau echivalentul în RON, stabilit la cursul BNR din
ziua plății sau ziua precedentă, după caz, la care se adaugă o marjă de risc
valutar de 2%.
3.2. Avansul
este de ………... (20% din preţul pachetului de călătorie) iar restul de plată, de
……………….., se achită astfel:
a) pentru
serviciile de călătorie care necesita confirmare din partea prestatorilor,
conform termenelor de plată comunicate de agenţie în scris prin bonul de
comandă sau alte mijloace de comunicare;
b) pentru
serviciile de călătorie care nu necesită confirmare din partea prestatorilor:
A. termene de plată pentru oferta STANDARD
30% din preţul pachetului de călătorie, cu minim 60 zile înaintea plecării;
50% din pretul
pachetului de călătorie, cu minim 30 zile înaintea plecării.
B. termene de plata
pentru oferta EARLY BOOKING
30% din preţul
pachetului de călătorie, la termenul limită al ofertei de Early Booking;
50% din preţul
pachetului de călătorie, cu minim 30 zile înaintea plecării.
Condiţiile de
plată de mai sus, oferta standard şi oferta Early Booking, se aplică în toate
cazurile, cu excepţia celor în care programul rezervat/confirmat are propriile
reguli de achitare (vezi condiţiile ofertei sau ale programului turistic
rezervat).
3.3.
Dacă comanda se face în intervalul specific ofertelor speciale de “last minute”, serviciile se achită integral la data semnării comenzii.
3.4.
Plata serviciilor de călătorie interne (destinaţia numai în România) se poate
efectua şi cu vouchere de vacanţă, cu respectarea prevederilor OUG nr. 8/2009,
a normelor metodologice si anexelor acesteia. În cazul în care Turistul renunţă la pachetul de servicii
de călătorie achiziţionat cu vouchere de vacanţă, Agenţia îi poate oferi acestuia un pachet de servicii de călătorie de
valoare cel puţin egală cu pachetul achiziţionat iniţial la care se adaugă
plata penalităţilor aferente.
3.5. Conform OUG
nr. 8/2009, în cazul renunţării definitive la pachetul de servicii de călătorie
de către Turist, Agentia nu poate restitui Turistului
voucherele de vacanţă sau contravaloarea acestora în bani. Voucherele de vacanţă
pot fi restituite Turistlui, de către Agentie, în cazul renunţării definitive la pachetul de servicii de
călătorie, doar dacă acestea nu au fost expediate emitentului de vouchere de
vacanţă conform procedurii legale stabilite prin HG nr. 215/2009 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanţă.
3.4. Serviciile contractate sunt cele
specificate în programul/pachetul de călătorie, conform Bonului de comandă nr. …………
3.5.
Rezumatul contractului:
Nume titular: |
CI: seria ............ nr. ..................... |
Preţ total: |
Status: |
Avans: |
FF: |
Rest de plată: |
Data scadentă a plăţii: |
Nume turişti: |
|
Servicii: |
|
Agent de turism: |
IV. DREPTURILE
ŞI OBLIGAŢIILE AGENŢIEI
4.1.
Agenţia se obligă să furnizeze Turistului bon de comandă numai în
situaţia solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din
oferta proprie, standard a agenţiei de turism şi care necesită confirmarea
rezervării din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de
servicii turistice care se regăsesc în oferta proprie a Agenţiei sau în cazul în care există deja confirmare asupra
rezervării din partea altor prestatori, Agenţia
poate furniza turistului un bon de comandă dacă consideră necesar.
4.1.1.
Agenţia se obligă să furnizeze
turistului pachetul de servicii turistice/serviciile turistice în conformitate cu
datele din bonul de comandă, respectiv, cu programul de călătorie standard,
după caz.
4.1.2.
Agenţia a pus la dispoziţia Turistului, pe website-ul propriu, informațiile
precontractuale prin intermediul formularelor
din Anexa nr. 1, precum și cele corespunzătoare art. 5 din OG2/2018, înainte
de asumarea de către acesta a prezentului contract, referitoare la principalele
caracteristici ale serviciilor de călătorie: destinație, itinerariul
și perioada sejurului, numărul de nopți incluse, mijloacele de transport, caracteristicile și categoriile acestora, locurile, datele și orele de plecare și de întoarcere, duratele și locurile opririlor intermediare și ale legăturilor de transport, locația, principalele
caracteristici și categoria
turistică a unităților de cazare, serviciile
de masă oferite, vizitele,
excursiile sau alte servicii incluse în prețul total
convenit al pachetului, dimensiunea
grupului, limba în care
vor fi furnizate serviciile respective, obligațiile de plată, posibilitatea
cesionării contractului, penalitățile de modificare/anulare a rezervării, precum și informații referitoare la
asigurarea facultativă sau obligatorie
care să acopere costurile încetării contractului de către călător sau costurile
de asistență, inclusiv taxele de
repatriere, în caz de accident,
boală sau deces.
4.2.
În cazul modificării uneia din prevederile esenţiale ale contractului cum ar fi:
serviciile incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei
unităţii de cazare, Agenţia are
obligaţia de a informa turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii
călătoriei.
În cazurile
prevăzute la pct. 4.7 lit. b) şi c), informarea se va face în timp util pentru
a permite turistului să decidă începerea călătoriei.
4.3.
În cazul achiziţionării unui pachet de servicii turistice având în componenţă
transport pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenţiei de turism care derulează
programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenţia
nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră
decât cea înscrisă în programul turistic. Pentru aceste întârzieri, compania
aeriană este obligată să asiste turiştii conform Regulamentului (CE) nr.
261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de
stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a
pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau
întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr.
295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.912/2006. Orice problemă
privind operarea zborului şi acţiunile adiacente acestuia intră în competenţa
şi responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând
contractul între pasager şi transportator. În cazul acestor pachete de servicii
turistice, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile
turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4.
În situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin de
siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte
inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o
cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial, caz în care Turistul nu va fi despăgubit în niciun
mod având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.
4.5.
Agenţia poate modifica
preţul contractului în sensul majorării sau micşorării, după caz, arătând
totodată modul de calcul al majorării sau micşorării preţului şi numai dacă
modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, a
redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de aterizare,
debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi, a taxelor de turist ori a
cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice
contractat. Preţurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz,
în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6.
În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din
serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia
constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a)
să ofere Turistului alternative
corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea
preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi
cantitate;
b)
să restituie Turistului sumele ce
reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv
prestate în timpul călătoriei turistice;
c)
în cazul în care nu pot fi oferite Turistului
alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să
asigure fără costuri suplimentare transportul retur al acestuia la locul de plecare ori în alt loc agreat şi, după caz,
despăgubirea pentru serviciile neprestate.
4.7.
Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare
a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a)
când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin
contract se datorează Turistului;
b)
când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau
unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de
servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fără a se limita la:
modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul
mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident,
blocaje, lucrări sau reparaţii pe drumurile publice, neîndeplinirea grupului
minim ca urmare a unor renunţări de ultimă oră sau a neobţinerii vizelor pentru
toţi participanţii. Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile
cauzate Turistului ca urmare a
întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor
împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor
normative specifice;
c)
când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu
furnizarea serviciilor prevăzute în contract iar cauzele care au determinat
neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter imprevizibil şi inevitabil.
4.8.
Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului sau prin orice
mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu Turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu cel puţin de 3 zile înainte de
data plecării, următoarele informaţii:
a)
orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi locul ce urmează să fie
ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse, după caz;
b)
denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax, adresele de e-mail ale
reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau intermediarului ori, în lipsa
acestora, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contactarea
organizatorului şi/sau a intermediarului;
c)
pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită
părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la
locul cazării copilului;
d)
obligaţiile turistului prevăzute la pct. 5.11, 5.12 şi 5.14.
4.9.
Agenția de
turism organizatoare este
obligată să acorde prompt asistență turistului aflat în dificultate, în
cazul situaţiilor de forţă majoră sau al unui eveniment pe care nici agenţia de
turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu
îl pot prevedea sau evita, în
conformitate cu art. 17 din OG2/2018.
În
acest sens, turistul va lua legătura cu agenția organizatoare sau agenția
intermediară, astfel:
a)
agenția de turism organizatoare: tel .…………………; mail …………………………… ;
-
punct/persoană de contact la destinație: …………………………………………… ;
b)
agenția de turism intermediară: tel: ………………….., mail:………………………… .
4.10.
Agenția se obligă să înmâneze toate
documentele de călătorie Turistului așa
cum sunt ele furnizate de către sistemul de rezervări dar numai după ce
turistul a achitat contravaloarea pachetului de servicii de călătorie/serviciilor
turistice.
4.11.
Agenția se obligă ca, după efectuarea
rezervării, să corecteze eventualele erori de rezervare pe cheltuiala sa, dar
numai în cazul în care acestea îi aparțin, referitoare la datele personale sau
la serviciile solicitate şi în baza cărora se emit documentele de rezervare.
4.12.
Informațiile furnizate turistului în temeiul art. 5 alin. (1) lit. a), c), d), e) și g) din OG2/2018 sunt parte integrantă a prezentului contract și nu
pot fi modificate decât prin acordul explicit al părților contractante.
4.13.
Agenția se obligă să informeze Turistul în timp util în cazul în care
apar modificări de rezervare efectuate de către agenția organizatoare.
4.14.
În cazul solicitării de către Turist
a unor servicii speciale dar care nu sunt parte a pachetului, acestea vor fi
transmise prestatorilor de servicii turistice, însă Agenția nu va putea fi trasă la răspundere pentru neonorarea
acestora.
4.15.
Agenția poate înceta contractul
privind pachetul de servicii de călătorie și poate oferi Turistului rambursarea completă a tuturor plăților efectuate pentru
pachet, dar nu este răspunzătoare pentru plata unor despăgubiri suplimentare,
în unul dintre următoarele cazuri:
a) numărul
de persoane înscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic
decât numărul minim stabilit în contract/bonul de comandă/programul de
călătorie, iar Agenția îl
înștiințează pe Turist cu privire la
încetarea contractului, în termenul stabilit de agenția organizatoare;
b) Agenția de turism organizatoare nu poate
executa contractul din cauza unor circumstanțe inevitabile și extraordinare și
înștiințează călătorul cu privire la încetarea contractului, fără întârziere și
înainte de începerea executării pachetului.
În
acest caz, rambursarea sumelor datorate se efectuează către călător fără
întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de
la încetarea contractului privind pachetul de servicii de călătorie.
V. DREPTURILE
ŞI OBLIGAŢIILE TURISTULUI
5.1.
Turistul are obligația de a achita restul
de plată conform clauzelor din cap. III.
5.1.1. În cazul neachitării până la termenele
limită, Agenția consideră că Turistul renunță la pachetul de servicii
turistice și va dispune anularea rezervării,
Turistul fiind obligat la plata penalităţilor de anulare conform pct. 6.1. din prezentul contract.
5.1.2. În cazul înștiințării Agenției de către turist, în scris, prin email, că acesta nu renunță
la pachetul de servicii de călătorie, Agenția
va face demersurile necesare pentru emiterea documentelor de călătorie cu
reținerea în plus a unor penalități de întârziere la plată, de 1% pe zi din
valoarea neachitată, pentru fiecare zi de întârziere. În acest caz, Turistul datorează penalizări de
întârziere calculate până la data recuperării efective și integrale a
debitului, cuantumul penalizărilor putând depăși cuantumul debitului.
5.2.
În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică
independent de motivele care stau la baza imposibilităţii de participare,
acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care
îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice
contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenția cu cel puţin cinci zile înaintea datei de plecare. În
acest caz, între Turistul care nu
poate participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terţa persoană (cesionarul)
şi Agenţie (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune
cu privire la pachetul de servicii turistice contractate şi cesionate.
Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine, după caz, fie
cedentului, fie cesionarului şi niciodată Agenţiei.
Turistul care cedează pachetul său de
servicii, precum şi cesionarul sunt
responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor
costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.3.
În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în
România, turistul are obligaţia să respecte următorul program de acordare a
serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18.00 a zilei de intrare şi se
termină, de regulă, la ora 12.00 a zilei de ieşire, înscrise pe documentele de
călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.).
Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare
până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a
turistului.
5.4.
În cazul în care, înainte de începerea executării pachetului de servicii
turistice, agenția de turism organizatoare:
- modifică
semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de
călătorie, așa cum sunt ele prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din OG 2/2018; sau
-
nu poate îndeplini cerințele speciale prevăzute la art. 7 alin. (3) lit. a) din OG 2/2018; sau
-
propune o majorare a prețului pachetului cu mai mult de 8%, indiferent de
motivele majorării,
turistul poate opta pentru:
a)
acceptarea modificărilor, noilor condiții ale contractului, propuse de către Agenție; sau
b)
rezilierea/denunţarea unilateral a contractului, fără nicio obligaţie faţă de Agenţie,
acesta având dreptul la rambursarea de către agenţie a sumelor plătite, inclusiv comisionul, într-un termen care să nu depășească 14 zile calendaristice.
5.5.
Turistul este obligat să comunice opțiunea
sa Agenţiei, în termen
de cinci zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la pct. 4.2.
și, respectiv, pct. 5.4. privind modificarea
prevederilor esenţiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea
călătoriei, iar în cazul în care se aplică clauzele prevăzute la pct. 4.7. lit.
b) şi c), hotărârea sa de a opta pentru: a) acceptarea noilor condiţii ale contractului
sau b) rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului fără plata
penalităţilor.
5.6.
În cazul în care turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au
operat modificări în condiţiile pct. 4.2. și, respectiv, pct. 5.4., se
consideră că toate modificările au fost acceptate şi Turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate acestor modificări.
5.7.
În cazul în care Turistul reziliază/denunţă unilateral contractul în
temeiul pct. 5.5. sau Agenţia anulează călătoria turistică înaintea
datei de plecare, Turistul are dreptul:
a)
să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate
echivalentă sau superioară, propus de către
Agenţie;
b)
să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de Agenţie,
cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ, în sensul rambursării diferenţei
de preţ dintre cele două pachete turistice, la momentul încheierii noului
contract de prestare de servicii;
c)
să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.8.
În toate cazurile menţionate la pct. 5.7, Turistul are dreptul să
solicite agenţiei şi o
despăgubire, al cărei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al părţilor
sau în baza unei hotărâri a instanţei de judecată, pentru neîndeplinirea
prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a)
anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat
în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15
zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b)
anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile,
independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut
fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse
suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau
unităţii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevăzute la pct. 4.7. lit. b);
c)
anularea s-a făcut din vina Turistului.
5.9.
Turistul are dreptul să rezilieze/denunţe unilateral în orice moment, în
tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunţarea
unilaterală îi este imputabilă este obligat sa despăgubească Agenţia
pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor cap. VI, cu excepţia
cazurilor de forţă majoră definite conform legii. Despăgubirea se poate ridica
la maximul preţului pachetului de servicii turistice contractat.
5.10.
În cazul în care Turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel
contractat iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine.
Agenţia va rezolva cerinţele turistului în limita posibilităţilor,
eventualele diferenţe de preţ urmând a fi suportate de către turist. Dacă turistul
solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora
dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunţarea unilaterală a
contractului, cu aplicarea penalităţilor prevăzute la cap. VI la momentul
respectiv şi încheierea unui nou contract.
5.11.
Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi alte
taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la agenţie.
5.12.
Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele
sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat de agenţie (voucher, bilet de odihnă
şi/sau de tratament etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În cazul
în care Turistul beneficiază de bilete de odihnă şi tratament, este
obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere biletul de trimitere
de la medicul de familie şi dovada plăţii contribuţiilor pentru
asigurări sociale, la zi.
5.13.
Turistul ia la cunoştinţă că serviciile pe care le achiziţionează fără
ca acestea să facă parte din contractul cu Agenţia
sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de
legislaţia ţării de destinaţie, iar Agenţia
nu are nicio responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.
5.14.
Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către Turist a unor formalităţi suplimentare
(de exemplu, călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele turistului
este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia
de a îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia
recomandă şi consultarea site-ului
Poliţiei de Frontieră sau al Ministerului de Externe. În cazul în care Turistul
nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile
suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei, care nu sunt în sarcina
Agenţiei (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din
partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte
documente suplimentare, enumerarea fiind exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilităţii
efectuării călătoriei.
5.15.
Agenţia recomandă turiştilor contactarea acesteia cu 24 de ore înainte
de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de
îmbarcare etc.).
5.16.
În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare
de turişti, condiţiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului
grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.17.
Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de
hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi potrivit
destinaţiei lor. Agenţia nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau
vătămări suferite de Turist ca urmare
a nerespectării acestui alineat.
5.18.
Turistul are obligaţia să respecte locul, data şi ora plecării atât la
dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele stabilite pe
parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile şi daunele
produse ca urmare a nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele
vor fi suportate de către acesta.
5.19.
În cazul în care turistul, care a intrat pe teritoriul statului în care
se realizează pachetul de servicii turistice, refuză să se mai întoarcă în
România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natura cu
acesta, Turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste
cheltuieli.
5.20.
După primirea documentelor de călătorie, Turistul
are obligația să verifice toate datele înscrise în acestea și să sesizeze Agenția în timp util în
cazul în care depistează erori.
VI.
RENUNŢĂRI, PENALIZĂRI, DESPĂGUBIRI
6.1.
În cazul în care Turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice/serviciile turistice care face
obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum
urmează.
6.1.1. În cazul
serviciilor de călătorie externe/interne:
A. Condiţii de
anulare/penalizări ofertă STANDARD
a) 20% din preţul
pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 89 - 60 zile
calendaristice înainte de data plecării;
b) 50% din preţul
pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 59 – 30 zile calendaristice
înainte de data plecării;
c) 80 % din preţul
pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 29 – 7 zile
calendaristice înainte de data plecării;
d) 100% din preţul
pachetului de servicii, daca renunţarea se face în interval mai mic de 7 zile
calendaristice înainte de data plecării sau pentru neprezentarea la programul
turistic.
B. Condiţii de
anulare/penalizări ofertă EARLY BOOKING
a) 20% din preţul
pachetului de servicii, daca renunţarea se face în intervalul cuprins între
ziua confirmării rezervării şi 60 zile înainte de data plecării;
b) 50% din preţul
pachetului de servicii, daca renunţarea se face în intervalul 59 – 30 zile
calendaristice înainte de data plecării;
c) 80 % din preţul
pachetului de servicii, daca renunţarea se face în intervalul 29 – 7 zile
calendaristice înainte de data plecării;
d) 100% din preţul
pachetului de servicii, daca renunţarea se face în interval mai mic de 7 zile
calendaristice înainte de data plecării sau pentru neprezentarea la programul
turistic.
6.1.2 Condiţiile
de anulare/penalizare indicate la pct. 6.1.1. sunt standard şi se aplică în
toate cazurile, cu excepţia celor în care programul rezervat are propriile
reguli de anulare/penalizare (vezi condiţiile ofertei sau ale programului
turistic – exemple: programe de Revelion, turism individual, turism intern,
croaziere, destinaţii exotice, sistemele germane de rezervări Dertour etc). Pe
lânga penalităţile indicate mai sus, călătorul va suporta şi eventualele taxe
(ex: taxa pentru obţinerea vizei), dacă acestea nu sunt incluse în valoarea
contractului.
6.2. În cazul în
care Turistul care a contractat un
pachet de servicii de călătorie şi a achitat un avans nu se prezinta în
termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul comunicat în scris,
pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră
reziliat de drept, iar Agenţia are
dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul acestuia cu reţinerea
penalizărilor prevăzute la pct. 6.1. din contract.
6.3. În cazul în
care plata pentru serviciile turistice interne a fost facută şi cu vouchere de
vacanţă, penalizarea se va deduce în primul rând din valoarea voucherelor de
vacanţă. Daca penalizarea este mai mare decât valoarea voucherelor de vacanţă,
diferenţa care depăşeşte valoarea voucherelor de vacanţă se va reţine din
valoarea achitată prin alte instrumente de plată. În cazul în care valoarea
voucherelor de vacanţă este mai mare decât valoarea penalizării, diferenţa nu
se restituie nici în vouchere şi nici în numerar în cazul în care Turistul nu doreşte un alt serviciu
turistic.
În situatia în
care Turistul îşi manifestă dorinţa
de a achiziţiona un alt serviciu turistic, atunci diferenţa rămasă se va
utiliza pentru acest nou serviciu. Termenul în care călătorul poate solicita
noul pachet de servicii de calatorie este de maxim 2 luni de la data rezilierii
contractului/renunţarea la serviciile turistice iniţiale. În cazul în care Turistul nu îşi exprimă opţiunea în
această perioadă, Agenţia nu îi mai
poate oferi acestuia niciun pachet de servicii turistice.
6.4. Pentru
biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia
va face restituiri numai în baza cererilor
de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei
sindicale și numai dacă acestea nu fac parte din programele speciale pentru
care nu este posibilă anularea.
6.5. În cazul în
care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului
de servicii, Turistului i se vor reţine toate taxele datorate de Agenţie
prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.6. Agenţia este exonerată de orice
răspundere în cazul în care dupa începerea călătoriei, serviciul de
graniceri/poliţia de frontieră sau altă autoritate refuză să acorde Turistului dreptul de ieşire/tranzit/intrare
pe teritoriul unui stat. Turistului i
se va reţine în această situaţie contravaloarea totală a pachetului de servicii
turistice.
6.7. Penalizările
echivalente cu cele indicate la pct. 6.1.1. lit. c) sau d), respectiv 6.1.2.
lit. b) sau c) se aplică şi în cazul în care Turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de
plecare/destinaţie, daca nu poate pleca în călătorie pentru că documentele
personale necesare nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea
de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de persoana acestuia.
6.8. Turistul trebuie sa depună în scris
cererea de renunţare la pachetul de servicii de călătorie la Agenţia la care a achitat serviciile. În
caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
6.9. Agenţia va acorda despagubiri în funcţie
de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.
6.10. Agenţia nu răspunde în situaţii de
grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac
terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene
stabilesc limite de raspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile
nici unei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de răspundere
Agenţia.
6.11. Toate
sumele menţionate la pct. 6.1., 6.2., 6.5., 6.6. si 6.7. din prezentul
contract, se vor retine de catre Agenţie
din avansul sau preţul total al pachetului de servicii de călătorie achitat de către
Turist fără a fi necesară intervenţia
instanţelor de judecată.
VII.
RECLAMAŢII
7.1.
În cazul în care Turistul este nemulţumit de serviciile turistice
primite, acesta are obligaţia de a
întocmi în scris, clar şi explicit, o sesizare/cerere la faţa locului cu privire la
deficienţele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice
contractat și să o transmită prompt atât Agenţiei, cât şi prestatorului
de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanţilor
locali ai agenţiei organizatoare).
Datele de contact ale Agenţiei: conform pct. 4.9.
7.2.
Atât Agenţia, cât şi prestatorul de
servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul
în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, Turistul
poate depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de
maximum cinci zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia
urmând ca, în termen de 30 de zile calendaristice, să comunice Turistului, despăgubirile care i se
cuvin, după caz. Despăgubirile financiare nu pot depăşi ca sumă contravaloarea
sumelor achitate de către turişti.
VIII. ASIGURĂRI
8.1.
Turistul este asigurat pentru
rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în
cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei,
la City Insurance SA din Bucureşti, str. Emanoil Porumbaru, nr. 93-95, parter,
et. 1-5, Sector 1.
Poliţa de asigurare seria BN nr. 1881, valabilă până la data de 19.08.2021,
este afişată pe pagina web a Agenţiei de turism Lisa travel: http://www.lisatravel.ro.
8.2.
Condiţiile în care turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare
sunt după cum urmează.
8.2.1.
În cazul în care Agenţia nu efectuează repatrierea Turistului,
acesta are obligaţia de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon,
fax sau e-mail. În această situaţie, societatea de asigurare nu are obligaţia
de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa
după întoarcerea Turistului în
România, în condiţiile poliţei de asigurare încheiate între Agenţie şi societatea
de asigurare.
8.2.2.
În cazul în care Turistul solicită Agenţiei contravaloarea
sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să
trimită documentele justificative către Agenţie prin scrisoare
recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia să păstreze
fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate
solicita Agenţiei rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de
repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data
încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data
repatrierii.
8.2.3.
Turistul are obligaţia de a notifica societăţii de asigurare,
prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea
adresată Agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a
cheltuielilor de repatriere, în termen de
cinci zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la
pct. 8.2.2.
8.2.4.
În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la
data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenţie,
Turistul nu a primit sumele
solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5.
În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului
asigurat, Turistul are obligaţia de a transmite societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare
de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
8.2.6.
Documentele justificative constau în principal în:
a)
contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b)
confirmările de primire precizate la pct. 8.2.2. şi 8.2.3. şi 8.2.5.;
c)
fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată
etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d)
fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de
rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Societatea
de asigurare are dreptul să solicite turistului şi alte documente
justificative.
8.2.7.
Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de turist în contractul de
comercializare a pachetului de servicii turistice şi nici sumele necesare
repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
8.2.8.
Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de
la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative
de la turist.
8.2.9.
În cazul în care, după plata despăgubirii, Agenţia plăteşte debitul
către Turist, acesta are obligaţia de
a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de cinci zile
lucrătoare de la data primirii de la Agenţie a sumelor reprezentând
debitul.
8.2.10.
Facultativ, Turistul are posibilitatea încheierii unui contract de
asigurare, care să acopere taxele de transfer sau a unui contract de
asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală
sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de
asigurare pentru servicii medicale la destinaţie ori a unei asigurări storno
sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenţia recomandă încheierea unei asigurări
storno pentru acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Turistul se
poate informa la Agenţie despre
cazurile acoperite de asigurarea storno.
8.3.
Agenţia nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate
în poliţele de asigurare contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece aceasta este doar intermediar între Turist şi asigurător.
IX. DOCUMENTELE
CONTRACTULUI
9.1.
Se constituie, ca anexe la contract, următoarele documente:
a) voucherul,
biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice;
c)
cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/etc. ale Agenţiei puse la dispoziţia turistului, în format tipărit sau pe
suport electronic.
X. DISPOZIŢII
FINALE
10.1.
Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare
parte.
10.2.
Comercializarea pachetelor de servicii
turistice se face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu
respectarea prevederilor Ordonanței nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de
călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea
unor acte normative.
10.3.
Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate
de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie conform procedurilor
interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o
ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
10.4.
Turistul declară că Agenţia l-a informat complet cu privire la
condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate
cu prevederile Ordonanței nr. 2/2018. Prin semnarea acestui contract sau prin
acceptarea pachetului de servicii turistice/serviciilor turistice, Turistul îşi exprimă acordul şi luarea
la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor
de servicii turistice, în conformitate cu oferta Agenţiei.
10.5.
Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar
părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată competente.
10.6.
Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
10.7.
Prin prezentul contract, Turistul îşi dă consimţământul
pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, ale sale şi ale turiştilor pe
care-i reprezintă în contract, atât de către Agenţie, cât și de către persoanele
secundare/terții/împuterniciţii – agenții organizatoare, prestatori de servicii
turistice, companii de mentenanţă ale platformelor de rezervare, numai în
procesul de rezervare a serviciilor turistice pentru îndeplinirea contractului,
în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsurile de punere în
aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al
Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce
privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor
date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind
protecția datelor), prelucrare însemnând orice operaţiune efectuată asupra datelor cu caracter
personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi
colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau
modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere,
diseminarea sau punerea la dispoziţie în orice alt mod, alinierea sau
combinarea, restricţionarea, ştergerea sau distrugerea acestora.
10.8. Turistul
declară că reprezintă cu puteri depline pe următorii turiști:
Nr. crt. |
Numele și prenumele |
Serie și nr. CI |
Observații |
|
|||
|
SC LISA-VIKMAR SRL
Agenţia de turism Lisa Travel Turist
Reprezentant,
...................................................
...................................................